Etappe 19: Pierrefit-sur-Seine - Saint Denis - Paris 15,30 km


Hoe onwezelijk was dit vandaag... Vanaf het vertrek in Liedekerke heb ik de Compostella-route in de natuur gelopen, meestal langs akkers, boswegen, kleine asfaltbaantjes en eventuele waterlopen. Af en toe een klein stadje doorkruist maar dat was het dan ook.

En dan vandaag het complete uiterste: veel drukkere Parijse voorsteden die je doorkruist en de door iedereen gekende georchestreerde chaos in Parijs met luide sirenes en een massa volk op de boulevards.

Vermits Parijs sinds gisteren een oranje corona-kleur heeft gekregen ben ik vrij waakzaam en zet het mondmasker op waar dit aangeraden wordt.

Nieuw kwaaltje: sinds gisteren regelmatig een knagende pijn in mijn linkerknie als ik niet stap. Vooral ‘s morgens en tijdens het terug opstarten na een wandelpauze. Volgens m’n ega, die zoals de meesten wel weten, verpleegster is, is het simpel op te lossen: “blijven stappen”.

Ikzelf ben meer voorstandet van een breeze, zal aan één van mijn bezoekers die vanaf zondag afkomen vragen om er mij één mee te brengen. Heb het trouwens opgezocht op internet, komt waarschijnlijk van de ongelijke ondergrond of van overgewicht, ik gok als vanzelfsprekend op de eerste mogelijkheid.

Le chemin Estelle, de etappes die ik al volg vanin Saint-Quentin, stopt vlak voor de beroemste kathedraal wereldwijd: 
de befaamde Notre Dame.

Hier moet ik toch even van bekomen, twee jaar terug nog bezocht met m’n vrouwtje en nu voorlopig alleen nog ruines. Men doet er alles aan om dit terug in orde te krijgen over vier, vijf jaar maar ik weet wel niet dat dit zal lukken.

Hit van de dag: nr 132
























Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Etappe 100: Sigüero - Santiago de Compostella

Afgelegde Etappes

Liedekerke - Saint-Jean-Pied-Port